Wijknetwerken > Amsterdam Noord > Geen categorie > Clienten goed voorbereid voor gesprek met zorgmedewerker – folder

Clienten goed voorbereid voor gesprek met zorgmedewerker – folder

17 oktober 2020

Zorgmedewerkers hebben de mogelijkheid gebruik te maken van een nieuwe informatiefolder die voorafgaand aan het eerste gesprek met de cliënt in te zetten is. De folder voorziet in de behoefte van cliënten om goed voorbereid te zijn op het eerste gesprek met de zorgmedewerker.

De informatiefolder is bedoeld voor zorgmedewerkers en draagt bij aan het kunnen ondersteunen van de cliënt om zich goed te kunnen voorbereiden op het eerste gesprek met de zorgmedewerker. Het is de bedoeling de informatiefolder tezamen met de afspraakbevestiging per mail of per post mee te sturen.

Versteviging positie cliënt

Met cliënten en cliëntorganisaties is nauw contact geweest over de mogelijkheden om de positie van de cliënt te verstevigen. Een belangrijke conclusie was dat het voor cliënten niet altijd duidelijk is wat er aan het begin van het wijkzorgproces gaat gebeuren. Cliënten missen, al dan niet schriftelijke, informatie voorafgaand aan het eerste gesprek met de zorgmedewerker. Deze informatie is nu terug te vinden in de informatiefolder en kan de zorgmedewerker inzetten om de cliënt voor te bereiden. We verwachten hiermee het proces voor de Amsterdammer duidelijker te hebben gemaakt.

Kijk hier voor de flyer_zorgmedewerker_def

Team Wijkzorg, Gemeente Amsterdam