Wijknetwerken > Amsterdam Noord > Geen categorie > Twee bijeenkomsten van W in de Wijk Noord over omgaan met verslaving en herstel

Twee bijeenkomsten van W in de Wijk Noord over omgaan met verslaving en herstel

20 oktober 2025

W in de Wijk Noord organiseert in november twee bijeenkomsten voor buurtbewoners, vrijwilligers en professionals die actief zijn binnen de sociale basis. Beide events bieden ruimte voor ontmoeting, uitwisseling en bewustwording rond het thema omgaan met verslaving binnen het gezin.

Online Q&A – Hoe ga je om met een naaste die verslaafd is

Op maandag 10 november vindt een onlinebijeenkomst plaats van 12.00 tot 13.00 uur via Teams. Een ervaringsdeskundige vertelt hoe het is om op te groeien met een ouder die verslaafd is.
Aanmelden: via de website van W in de Wijk

Documentaire Puinhoop

Op vrijdag 14 november wordt in het Zonnehuis de documentaire Puinhoop vertoond. De film, gemaakt door Allard Detiger, volgt gedurende meer dan tien jaar de zoektocht van een kind naar onafhankelijkheid van een ouder die hem niet wil loslaten.
Na afloop is er een gesprek met de filmmaker over KOPP (Kinderen van Ouders met Psychische Problemen) en herstel.

  • Inloop: vanaf 15.30 uur

  • Start documentaire: 16.00 uur

  • Afsluiting: borrel na afloop

Meer informatie en aanmelding: via de website van W in de Wijk